Tuesday, August 23, 2011

Ramadhan... Hikmah disebaliknya

Rabu
24 Ogos 2011
24 Ramadhan 1432

Tanpa aku sedari, Ramadhan ini telah banyak merapatkan hubungan aku dan isteri. Biasanya kalau isteri masak, kami akan berbuka dahulu then kami sembahyang maghrib berjemaah bersama.. Kalau berbuka di luar, kami akan berbuka dengan kurma atau kuih muih dahulu.. Solat berjemaah magrib bersama then baru keluar... Lately wife suka pulak berbuka puasa di masjid.. Biasanya kami pergi Masjid Geliga tu... Lepas tu kami akan ke masjid untuk bertarawikh... Habis bertarawikh, kami ronda ronda ke kedai untuk minum minum dahulu sebelum pulang... Kalau tak pun, kami bertarawikh bersama sama di rumah.. Lepas tu malam hari kami bangun lagi untuk berthajjud bersama dan bersahur bersama.. Dalam tempoh 3 tahun lebih berkahwin nie, aku tak pernah spend masa sebegini banyak bersama isteri.. Biasanya pasti diganggu oleh anak kami.. Takpun kesibukan masing masing yang menghadkan masa untuk kami luangkan bersama.. Tapi kesempatan Ramadhan nie, aku terasa macam baru berkahwin pulak... bersembang sembang, bercerita cerita.. :)

Besar sungguh kuasa Yang Esa, mengatur sesuatu benda dengan teratur dan bijaksana. Aku bersyukur padaMu dan semoga aku dipanjangkan usia untuk bersama sama menyambut Ramadhan pada tahun hadapan bersama isteri tercinta...

Regards,
Zienit

No comments:

Post a Comment